3.5.08

Sen bilirsin

Bilsem ki; ardından bir daha nefes alamayacak hale geleceğim. Gitmek istiyorsan eğer, sen bilirsin. Bilsem ki; başımı duvarlara vurup, sesinin yankısından başka bir şey duymaycağım. Gideceksen düşünme beni, sen bilirsin.

Gitmeye niyetlenen birini yolundan çevireceğimi sanma. Giden yola çıkarken bin kere düşünüp, vazgeçmiştir herşeyden.
Tek isteğim senden: Yollara bırak giderken, kazıyarak kazandıklarını. Gecelere as vicdanını.
Oysa ne çok isterdim bu gidişinin ardından, saymak günleri. Takvime çentik atmak gittiğin bu günü. Ancak ömrümü sayarken, vakit kalmaz bilesin seninkilerine.
Adı "sen"miş bu illetin. "Hiç ümit yok." dedi hekim.
Bana sorma gidişini, kahramanlar yalnız karar verir bilesin.

Yaslandığım siyah senden değil, yüreğimden hatıra. Sen topla tüm beyazları kendi adına.

Bilsem ki; ölüm çalacak senden sonra kapımı. Sorarsan bana derim ki; bundan sonra sen bilirsin.

saadet bayri

2 yorum:

Adsız dedi ki...

"Gitmek; yüreğin çözemediğini ayakların çözmeye çalışmasının eylemidir.Oysa yürek ayaktan mukayese edilmeyecek kadar üstündür.Yürek çözemezse ayaklar nasıl çözsün? Yürek devlet kurar, devlet yıkar...İnsanın yüreği daha henüz keşfedilememiş en kutsal organıdır" paragrafının altını tekrar tekrar çizdiğimi fark ediyorum okuduğum kitapta.Gitmek bir seçimdir elbette,gidenin seçimi ancak; ondan kalan boşluğu kiminle nasıl dolduracağımızı bilmiyorsak,şu bilmem kaç bin nüfuslu şehirde kendimizi yalnız hissediyorsak bize kim yardım edecek?Bizim seçimlerimiz ne olacak?
Gidişleri seyretmek,hoşçakal değil güle güle diyen olmak zor.sosyal psikolojiden en iyi hatırladığım örneklerden biri Hitler'in Yahudi soykirimi oncesi amaca kademeli gecisi ornegidir.Giden gitmeden evvel bunun zeminini hazırlasın da öyle gitsin bariii:)

Bana Bir Masal Anlat dedi ki...

Biz en iyisi bir yasa çıkarılım. Bütün gitmeye niyetlenenler, giderken zemin hazılasın ve öyle gitsin.
Yoksa isyan çıkar yürek şehrinde. Çok dikkat etmek lazım. Bu sebeple, parmaklarının üzerine basa basa gitsin giden, usulca.